Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

29 Eylül 2014 Pazartesi

Tursu

Merhabalar!
Son iki yildir evde tursu kuruyorum ve gittikce basarili oluyorum itiraf etmeliyim:)) Sizinlede paylasmak istedim. Bu arada babam cok takiliyor bana "kizim bu ne haller, tursular, receller? bizim evdeyken bu hunerleri goremedik maalesef:)) " Annem gibi hamarat hatun olursa, sizde hep calisir okursaniz iste sonradan yaparsiniz bunlari:)))
 IKi hafta icerisinde olan sipsak bir tursu..Bruksel lahanasi favorimdir..evde ne varsa tursusu oldu. Komsum tursunu kurmus ve kalan lahanayi bana verince bende evde varsa ekledim..Misafirlerim begendi.
 Gerekli malzemeler..lahana, salatalik, bruksel lahanasi, yesil domates, salatalik, nohut, tuz, limon tuzu, sirke, sarimsak, su ve sizin sevdiginiz sebze...
 Bu verecegim olculer 5 litrelik bir kap icin. Kabin altina 3 yemek kasigi kuru nohutu ekleyin, yikayip kalin dogradiginiz lahanalari ve havuclari ekleyin. 5 dis soyulmus sarimsagi aralarini ekleyin ve diger malzemeleride kabiniz dolana kadar ekleyin ve en sona yaklasirken 5 dis sarimsak daha ekleyin.,'Nohut mayalanmayi hizlandirmak icin eklenir, evde yoksa sayet eklemenize gerek yok, nohutsuzda olur tursunuz.
 ben yesil fasulyede eklemisim, simdi fark ettim..hepsi cig..
 Suyumuz. 4 yemek kasigi tuz, yarim yemek kasigi limontuzu,, 2,5 cay bardagi sirke ve 2,5 litre soguk su. Hollanda cesme suyu temiz oldugu icin direk kullandim ama gonlunuz rahat etmek isterse suyu kaynatin ve sogutun. Ustte saydigim butun malzemeleri derin bir kapta karistirin ve tursularin uzerine dokun. Varsa en uste mayadanoz koyunuz.  kapagini kapatin ve iki gun tezgahta bekletin ve sonra tadina tuzuna bakin. Az gelirse tuzu biraz daha ekleyin. Sonra karanlik ve serin bir yere alin, 2 hafta icerisinde hazirdir insallah.
Bu iki kabin bir tanesi bitmek uzere. Ben buyuk yillik tursu kurmam, Hollandada her daim lahana, karnibahar, havuc bulmak mumkun ve o kadarda pahali degil, tursum bittikce yenisini kurarim.
n

"Bir sabaha daha uyandirildik, bir sans daha verildi, belki tovbe eder ve sukrederiz diye..."

"kucucuk huzur istiyorum, o kadar kucuk olsun ki kimsenin gozu kalmasin..

Yavuz Bingol, Yemin


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder