Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

11 Mart 2014 Salı

Tereyagli kurabiye..

Merhabalar!
Kurabiyelerde cok basarili degilim ama azimliyim:)) gecen hafta aldigim kaliplari denemem icin iyi bir sebepti bu tereyagli enfes kurabiyeler..evin ici missss gibi koktu..annesinin minik yardimcisi ilk kurabiyeyi tadinca "lekkiii mamaaa" dedi..haftanin yorgunlugu uctu gitti...Dilek komsumdanda olumlu puan aldik, o kurabiye uzmani olarak begendiyse hemencecik bloga eklenir:))

Malzemeler: 250 gr oda sicakliginda tereyagi, 140 gr pudra sekeri, 1 yumurta sarisi, yarim cay kasigi kabartma tozu, 1 vanilin, 375 gr un.. Cikolata, marmelat suslemek icin..

 Tereyagini ve pudra sekerini 2 dakika mikserle cirpin, sonra 1 yumurta sarisi ekleyin...Sonra vanilin, kabartma tozu ve un ekleyip hamuru elinizle yogurun, sert ve ele yapismayacak bir hamur olsun..Folyaya sarip 1 saat bekletin buzdolabinda. Fazla beklerse hemen acmakta zorlanirsiniz, o zaman dolaptan cikarinca 5-10 dakika bekleyiniz..

 Aldigim kaliplar bunlar..Pembeler Actiondan, ben cok kullanisli buldum. Basma bir sistem ve bu kurabiye icin ideal! Kurabiyenin ortasini cikartiyor..Maviler ise Ikea, onlarida baska bir kurabiyede kullanacagim insallah..
 Hamuru hafif unlu tezgaha aliniz, 3 mm kalinliginda aciniz ve istediginiz sekli veriniz..Onceden isitilmis firinda 190 derecede 8-10 dakika arasi pisirin. Fazla uzun kalirlarsa yaniyorlar, benden demesi:))
 Minik yardimcim isbasinda..
 Firindan cikardiginiz kurabiyeleri sogutun, istediginiz recel ve cikolata ile susleyin..ben yine dolapta bulunan cilek receli, kayisi ve bogurtlen recellerini kullandim..babamiza jest olsun diye birkac adette cikolatali yaptim..Toplam uc tepsi cikti bu hamurdan, ben son tepsiye normal kalip kullandim ve suslemeden yedim, o muhtesem tereyagi kokusunu icime ceke ceke:))

8 marttan geriye kalan bu..

Bu aralar iki arkadasim bebeklerini kayb ettiler..Biri daha anne karninda, 20 haftalikken, digeri iki aylikken . Evlad acisi cekmis bir Peygamberin ummeti olarak bu Hadisi Serifte teselli buluyorum ve tum anne babalara sabir diliyorum..Malezyada akibeti belli olmayan bir ucak ve yolcular, Berkin Elvan, Saji Darwish, aglayan Islam cografyasi..Hamd evinde bulusursunuz insallah..amin..dualarim sizinle...



Sami Yusuf Al Muallim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder